Meidän yhdistyksemme

Yhdistyksemme on perustettu Tapiolassa vuonna 1969 helpottamaan ja tukemaan naisten osallistumista politiikkaan kaikilla sen tasoilla. Jäseninämme on naisia eri puolilta pääkaupunkiseutua, myös Espoon ulkopuolelta.  Toimintamme ytimessä on kunnallispolitiikkaan vaikuttaminen sekä valtakunnan politiikan seuraaminen ja kommentointi. Osallistumme vaalitoimintaan ja kampanjoimme naisehdokkaiden rinnalla.

Olemme Uudenmaan Kokoomusnaisten jäsenyhdistys, joka puolestaan kuuluu valtakunnalliseen Kokoomuksen Naisten Liittoon. Olemme myös Espoon Kokoomuksen ja Uudenmaan Kokoomuksen jäsenyhdistys. Kaikki nämä ovat osia Kansallinen Kokoomus -puolueen organisaatiosta. Monipuolisen jäsenyytemme ansiosta meillä on myös monipuolisia vaikutusmahdollisuuksia koko puolueorganisaatiossa.

Vuosien myötä on jäsenistöstämme noussut useita osaavia naispoliitikkoja yhteiskuntamme kaikille tasoille. Nykynaiset ovat yhä tärkeämpiä vaikuttajia miesten rinnalla. Tähän vaikuttamiseen kokoomusnaiset antavat suoran kanavan.

Kokoomusnaisten arvot perustuvat tasa-arvoon, suvaitsevaisuuteen sekä uskoon ihmisten omiin kykyihin tehdä valintoja. Uskomme myös, että hyvinvointimme takaava taloudellinen kasvu sekä kestävä ympäristöpolitiikka voivat molemmat toteutua samanaikaisesti. Kansainvälisyys on meille mahdollisuus – ei uhka. Monikulttuurisuuden täällä Suomessa näemme voimavarana, joka on antoisa lisä omalle, vahvalle suomalaiselle kulttuurillemme.

Työelämässä, lasten- ja vanhustenhoidossa, sosiaali- ja terveyssektorilla sekä koulutus- ja yrittäjäsektorilla on paljon asioita, joihin haluamme vaikuttaa. Tulemalla mukaan toimintaamme pääset myös sinä sanomaan painavan sanasi meille yhteisiin asioihin.