9.10.2021

Uudenmaan Kokoomusnaiset esittää mäntsäläläistä kansanedustaja Pihla Keto-Huovista Kokoomusnaisten puheenjohtajaksi.

”Olemme tehneet jo vuoden ajan yhteistyötä Pihlan kanssa ja on ollut ilo huomata, miten helposti lähestyttävä ja ystävällinen persoona on kyseessä. Pihlalla on yhteistyökykyä, ammattitaitoa ja myös kentän tuntemusta. Pihlan työhistoria aluesyyttäjänä, lakivaliokunnassa sekä Mäntsälän kunnanvaltuuston puheenjohtajana tuo lisää osaamista kokoomusnaisten teemojen edistämiseksi. Pihlalla on taitoa yhdistää jäsenistöä, vahvistaa toimintaa ja terävöittää viestiämme omalla asiantuntemuksellaan”, perustelee valintaa Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja Sari Vilén.

Pihla kuvailee oman ehdokkuutensa taustaa ja visioita Kokoomusnaisten tulevaisuudesta: ”Haluan olla yhdessä tekemässä Kokoomusnaisista vaikuttavan, mutta samalla helposti lähestyttävän järjestön. Olen motivoitunut kehittämään yhdistyksen toimintaa entistä osallistavammaksi saamaan jäsenistön ääntä entistäkin paremmin kuuluviin. Haluan, että entistä useampi, ei vain aktiivinen politiikan seuraaja, valitsisi Kokoomusnaiset vaikutuskanavakseen. Haluan samalla toimia viestikapulan viejänä ja äänenä Eduskunnan suuntaan, johon työni kansanedustajana antaa mahdollisuuden.

Haluan tehdä töitä yhdenvertaisuuden, tasa-arvon ja turvallisuuden eteen. Haluan pitää esillä keskustelussa niin lähisuhdeväkivallan kuin myös koulukiusaamisen ja löytää tehokkaat keinot torjua näitä niin monen elämää varjostavia asioita.

Haluan löytää jäsenistön kanssa ratkaisuja siihen, miten työelämä olisi oikeudenmukaisempaa, millä keinoin naisten etenemistä työuralla vahvistetaan, miten tuemme parhaiten perheitä oikea-aikaisesti, mitkä ovat tehokkaat keinot estää nuorten syrjäytymistä, miten huolehdimme eläinten ja luonnon hyvinvoinnista. Haluan tehdä tulevaisuuden politiikkaa lapsiamme ajatellen - innostaen ja innostuen.

Ratkotaan yhteisiä ongelmia yhdessä ja kehitetään osallistumismahdollisuuksia niin, että se on helppoa ja vaivatonta jopa elämän ’ruuhkavuosina’. Näitä tavoitteita edistääkseni olen ehdolla Kokoomusnaisten puheenjohtajaksi.”

Kokoomusnaisten puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä liittohallitus valitaan liiton edustajakokouksessa Seinäjoella 13.-14.11.2021.