Kokoomusnaisten tulevaisuus-verkoston toiminta käynnistyy

14.9.2012

Kokoomuksen Naisten Liitto on historiansa aikana ollut tekemässä toinen toistaan merkittävämpiä saavutuksia naisten aseman ja koko yhteiskunnan hyväksi. Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista, mutta edelleen meillä riittää töitä mahdollisuuksien tasa-arvon toteuttamiseksi. Kokoomusnaisten vahvuus on siinä, että se yhdistää eri-ikäisiä naisia ammentamaan toinen toistensa viisaudesta tekemisen riemua.

Naistenliiton keskeinen haaste on jäsenmääräkehityksen kääntäminen nousuun, jotta toiminnan jatkuvuus turvataan kestävästi. Joukkovoiman hupenemiseen meillä ei ole varaa. Tarvitsemme liiton tärkeille tavoitteille puolestapuhujia myös tulevaisuudessa. Kokoomusnaisten liittohallitus on nimennyt minut vetämään Tulevaisuus-verkostoa, jonka tavoitteena on tehdä ehdotuksia liittohallitukselle, miten yhä useampi nuori ja nuorehko nainen lähtisi mukaan joukkoon sekä asettaa tavoitteita, millainen Tulevaisuuden Kokoomusnaiset on. Tahdon omalta osaltani olla tekemässä Kokoomuksen Naisten Liitosta houkuttelevaa ja vetovoimaista vaihtoehtoa myös nuorten naisten ja potentiaalisten uusien jäsenten näkökulmasta.

Kutsun Sinut mukaan Kokoomusnaisten Tulevaisuus-verkostoon luomaan Kokoomusnaisille keinoja tulevaisuuden turvaamiseksi ja toiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi. Verkoston ensimmäinen tapaaminen on Tulevaisuus-risteilyllä sunnuntaina 30.9. klo 13.30. Tarkempi tila ilmoitetaan myöhemmin.

Mikäli et ole tulossa risteilylle, mutta haluat olla mukana verkoston toiminnassa, ilmianna itsesi Kokoomusnaisten pääsihteeri Jenny Nymanille jenny.nyman@kokoomusnaiset.fi. Ilmoitathan samaan osoitteeseen osallistumisestasi risteilyn tapaamiseen.

Tänä viikonloppuna on ehdokashankinnan loppukirin aika. Kannustan Sinua lähtemään mukaan uudistamaan Suomea sekä miettimään ja kysymään vielä kerran kaikki potentiaaliset tuttavat ehdolle. Erityisesti naisen ääntä ja tahtoa tarvitaan kehittämään ja uudistamaan omaa kotikuntaa. Kuntapalveluiden ahkerina käyttäjinä naisilla on arjen asiantuntijuutta, jota ei ole varaa jättää käyttämättä hyvinvointiyhteiskunnan uudistamisessa. Toivoa ja ratkaisuja on. Tekijöitä tarvitaan!

Yhteistyöterveisin,

Sofia Vikman