Politiikka tarvitsee lisää vahvoja naisia

11.3.2020

Kristiina Tikkala, Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja

Vuosi 2020 on käynnistynyt politiikan osalta toden teolla eduskunnan palatessa helmikuun alussa istuntotauolta. Suomalaisen politiikan kenttä elää vahvassa murroksessa Perussuomalaisten ja Vihreiden nostaessa kannatustaan. Erityisesti Vihreät ovat onnistuneet nostamaan nuoria naisia politiikan korkeille paikoille, muiden puolueiden katsoessa naisten nousua hieman sivusta.

Vuosi 2019 oli politiikassa erityisesti nuorten naisten vuosi. Ohisalon, Marinin ja Kulmunin kaltaiset henkilöt kiinnostavat erityisesti nuoria naisia ja näin ollen saavat heidät kiinnostumaan politiikasta. Myös Kokoomuksen tulisi onnistua tässä.

Ensi kesänä käytävässä puoluekokouksessa käydään toivottavasti mielenkiintoisia
henkilövaaleja. Toivon todella, että niiden tulos saisi yhä useamman nuoren naisen kiinnostumaan Kokoomuksesta ja kokoomuslaisesta politiikasta.

Tässä Kokoomusnaiset ovat avainroolissa. Meidän tehtävä on järjestää sellaista poliittista toimintaa joka kiinnostaa myös nuorempia naisia. Pelkät “kahvikerhot” eivät eivät tuo toiminnalle lisäarvoa eivätkä ne houkuttele uusia naisia kiinnostumaan politiikasta.

Vuonna 2020 Kokoomuksen ja Kokoomusnaisten tulee panostaa entistä enemmän
jäsenhankintaan sekä poliittiseen vaikuttavuuteen. Kevään 2021 kuntavaalit ovat aivan nurkan takana, eikä ilman panostuksia jäsenhankintaan sekä poliittiseen vaikuttavuuteen niitä vaaleja voiteta.

Kuntavaalit voitetaan hyvällä poliittisella ohjelmalla, kovalla kampanjoinnilla sekä ihmisten henkilökohtaisella kutsumisella. Mikäli olet kiinnostunut kuntavaikuttamisesta ja kuntavaaliehdokkuudesta suosittelen tutustumaan osoitteeseen kokoomus.fi/ehdolle.

Jatketaan vuonna 2020 hyvällä yhteishengellä ja tekemisen meiningillä kohti
kuntavaalivoittoa Uudellamaalla. Tervetuloa mukaan!

Kristiina Tikkala
Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja