Vantaan Kokoomusnaiset ry

Tervetuloa Vantaan Kokoomusnaiset ry:n sivustolle!

Olemme pieni, mutta kompakti ja aktiivisesti toimiva naisjärjetö Vantaalla. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan toimintaan, niin ota yhteyttä hallituksen jäseniin tai puheenjohtaja Marianne Sipilään sipila.marianne@gmail.com, puh. 040-5232915.

Taruanne Lindevall
Sina Nordman
Carita Orlando
Marianne Sipilä

KUNTAVAALIT 2021

Vantaan Kokoomusnaiset ry:n kuntavaaliehdokkaina on viisi yhdistyksemme jäsentä Katja Kosonen, Taruanne Lindevall, Sina Nordman, Carita Orlando ja Marianne Sipilä. Ohessa lyhyet esittelyt ehdokkaistamme. Voit mielellään tutustua heihin heidän omilla sivuillaan sekä tukea ehdokkaitamme tykkäämällä heidän postauksistaan sosiaalisen median kanavilla.

Yhdistyksemme ehdokkaat

Katja Kosonen

Olen myyrmäkeläinen sairaanhoitaja ja TtM liikunta- ja urheilulääketieteestä. Ikää on kertynyt 29 vuotta. Sairaanhoitajana olen työskennellyt sisätautien ja iäkkäiden kuntoutuksen parissa ja nykyisin työskentelen järjestöpuolella terveysalan opiskelijoiden parissa. Kotoisin olen Liperistä, Pohjois-Karjalasta. Asepalveluksen aikana kävin ensimmäisen Etelä-Suomen pyörähdyksen käydessäni aliupseerikoulua Lahdessa, ja sen jälkeen olen ehtinyt Länsi-Suomeen Kokkolaan ja Savoon Kuopioon ennen Vantaata. Harrastan neulomista, lukemista ja luonnossa kävelyä. Olen myös mukana useammassa järjestössä ja harrastusmaisesti opiskelen lisää.

Olen uusi Vantaalla, mutta kokoomuslainen olen ollut jo pitkään, sillä minulle on tärkeää, että kaikki pysyvät yhteiskunnassa mukana, työ ja koulutus kannattavat ja kotikaupungista löytyy palvelut niin nuorille kuin vanhemmillekin kaupunkilaisille. Sairaanhoitajana haluan varmistaa, että meillä on vaikuttavat ja helposti saavutettavat sotepalvelut, joissa myös työntekijät voivat hyvin. Sotepalvelut eivät kuitenkaan yksin takaa tervettä ja hyvinvoivaa kaupunkia, vaan siihen tarvitaan työpaikkoja, liikuntaa ja kulttuuria, yhteisöllisyyttä sekä terveyttä edistäviä päätöksiä ja palveluita.

Facebook https://www.facebook.com/

Ig @kosoliina

LinkedIn https://www.linkedin.com/in/katja-kosonen/

Twitter @KatjaKosonen

Taruanne Lindevall

TARUANNE  VANTAA

Minä haaveilen siitä, että pystymme tarjoamaan vantaalaisille lapsille ja nuorille hyvät eväät elämään. Vantaan tulee panostaa varhaiskasvatukseen, koulutukseen, nuorisotyöhön ja toimiviin terveyspalveluihin. Tämän lisäksi jokaisella vantaalaisella iästä ja sukupuolesta riippumatta on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi omassa kotikaupungissaan. Meidän toimintaympäristömme tulee olla täysin kiusaamisen vastainen.

Vantaa on minun ja lasteni koti ja tästä syystä meille erittäin tärkeä kaupunki. Minä haluan huolehtia myös tulevaisuudessa vantaalaisista ja luoda onnellisempaa ja toimivampaa arkea.

Tehdään yhdessä vantaasta entistä parempi kaupunki kasvaa.

Kuka: Taruanne Lindevall, Kehityspolitiikan ja rahoituksen asiantuntija, KTM

Sina Nordman

Carita Orlando

Marianne Sipilä

Ei ole terveyttä ilman mielenterveyttä. Ihmisen hyvinvointi koostuu omasta voinnista, arjen sujumisesta, riittävästä terveydestä ja toimentulosta. Ja ihmissuhteista. Lähes kaikki tarvitsevat toisen ihmisen läheleen, välittämään, jakamaan ilot ja surut. Saamme voimaa toisistamme, luonnosta, toimivista yhteyksistä, riittävistä ja saatavillaolevista palveluista. Kunta tuottaa ja järjestää osan palveluista, mutta tarvitsemme yksityisiä toiijoita sekä osaavaa kolmatta sektoria. Yhdessä olemme enemmän!

Kyse on sinusta. Kyse on Vantaasta

Kuka. marianne Sipilä Terveysalan lehtori, TtM, sairaanhoitaja.

koti: sipila.marianne@gmail.com

työ: marianne.sipila@metropolia.fi