Elokuu 2020

Uutiskirje 1/2017 (16.2.2017)
Jäsenkirje 1/2017 (16.2.2017)

Sari Vilén, Salla Mäkelä, Mervi Rouvinen, Jenny Nyman

Kevätkokouksessa palkittiin yhdistyksemme vaikuttajanaisia ansiomerkeillä: Sari Vilén, Salla Mäkelä ja Mervi Rouvinen. Poliittisen tilanne-katsauksen piti Jenny Nyman.

Vaalivuosi

Vaalivalmistautuminen on alkanut. Toivomme, että sinäkin olet mukana auttamassa. Mikäli sinulla on kiinnostusta asettua ehdolle tai ehdottaa hyviä ja kiinnostuneita henkilöitä ehdokkaaksi sekä eduskunta että maakuntavaaleihin, niin älä epäröi olla yhteydessä tai laita ehdotuksia ja ajatuksia sähköpostilla yhdistyksemme puheenjohtajalle makelasma(at)gmail.com. Yhdistyksen hallitus käy kaikki ehdotukset läpi ja kevätkokouksessa tehdään valinnat. Tavoitteena on nimetä kaikki eduskuntavaaliehdokaat kevätkokouksessamme. Syksyn maakuntavaaleihin asetamme 2-4 ehdokasta ja heidät nimetään myös kevätkokouksessa. Tavoitteena on saada ehdokkaita laajasti toiminta-alueeltamme: Hyvinkää, Mäntsälä, Kerava, Järvenpää, Tuusula.

Alla tietoa vaaleista ja tärkeistä päivämääristä liittyen valintoihin.

Seurakuntavaalit 18.11.2018

Eduskuntavaalit 11.4.2019

Maakuntavaalit 2019

Tulevat tapahtumat

Perhevapaauudistus keskustelutilaisuus ti 6.3. klo 16-18

Eduskunnan kansalaisinfo Tulevaisuuspäivä 17.3. klo 9.00 Tampere-talo

Työn tulevaisuus -risteily 23. - 24.3.

Kevätkokous 27.3. klo 18.00, ravintola Golden Rice, Kauppatie 8, Tuusula

Uudenmaan Kokoomus ry kevätkokous 7.4. Hyvinkään kaupungintalo

Asiaa asiakassetelistä 28.5. klo 16.30, Alustus: ylijohtaja Kirsi Varhila, Sosiaali- ja terveysministeriö, kansanedustaja Sari Sarkomaa, elinkeinoasioiden päällikkö Susanna Kallama ja Katrina Harjuhahto Madetoja, Kansalaisinfo, Helsinki

Kokoomuksen puoluekokous 8-10.6.

Näymme ja vaikutamme sosiaalisessa mediassa

Twitter @KokoomusnaisetK

FB @KeskiUudenmaanKokoomusnaisetRy

#kokoomusnaiset

Syyskokous osallistujat
Salla Mäkelä ja Sari Vilén
Salla Mäkelä ja Carita Orlando

Uudenmaan Kokoomusnaisten piirin puheenjohtajana jatkaa Salla Mäkelä

Piirin syyskokous pidettiin Eduskuntatalossa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Jenny Nyman ja poliittisen selonteon antoi kansanedustaja Sofia Vikman.

Kokouksessa kukitettiin kuluneen kauden varapuheenjohtaja Sari Vilen sekä Naisten Liiton hallituksen jäsen Carita Orlando.

Vuonna 2018 piirin puheenjohtajana jatkaa Salla Mäkelä Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisista ja varapuheenjohtajaksi valittiin Kristiina Tikkala Auroran Kokoomusnaisista.

Hallitukseen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Elena Aaltonen, Ritva Aalto, Sari Vilen, Päivi Immonen, Marianne Sipilä, Johanna Ropponen sekä Mirva Grann.

Varajäseniksi Taryne Kalima, Nina Salmela, Mervi Rouvinen, Anja Päärni ja Kitta Reisto.

Taloudenhoitajaksi Piri Punamäki.

Lämmin kiitos kaikille kokoukseen osallistuneille!

Sofia Vikman jatkaa Naisten Liiton puheenjohtajana

Puheenjohtajaksi valittiin Sofia Vikman, joka voitti vastaehdokkaansa Pia Hytösen äänin 58-23. Varapuheenjohtajiksi valittiin Wilhelmiina Kukkamo ja Larisa Arminen. Larisa Arminen sai 60 ääntä, Wilhelmiina Kukkamo 56 ääntä ja kolmas ehdokas Pia-Riitta Korvenheimo 44 ääntä.

Liittohallitukseen valittiin Pia-Riitta Korvenheimo, Minna Kyllinen, Raija Lummi, Salla Mäkelä, Marjo Pakka, Malla Rannikko-Laine, Anna-Maija Renko, Marju Sjöstén sekä Jonna Torni-Holopainen. Salla Mäkelä Hyvinkäältä on Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisten ja Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja. Hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen valittiin Kristiina Tikkala Auroran Kokoomusnaisista.

Linkki uutiseen

Puheenjohtajamme Salla Mäkelä ehdolla Kokoomuksen Naisten Liiton liittohallitukseen

Olen ehdolla Kokoomuksen Naisten Liiton liittohallitukseen Uudenmaan Kokoomusnaisten ehdokkaana

Olen 43-vuotias teinitytön äiti ja urheiluhullun vaimo ja asun Hyvinkäällä. Olen lähtöisin Porista ja olen ylpeä juuristani - minussa sykkii yhä Patasydän ja luonteeseeni kuuluu porilainen päättäväisyys ja periksiantamattomuus.

Minulla on vahva yhdistys- ja seuratoiminnan kokemus liikunta, myynti ja markkinointi sektoreilta. Luotan yhdessä tekemiseen ja laajojen verkostojen voimaan.

Olen Uudenmaan Kokoomusnaisten ja Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja sekä jäsenenä Hyvinkään kulttuuri ja hyvinvointilautakunnassa. Muita luottamustoimiani ovat Etelä-Suomen Myynnin- ja Markkinoinnin Ammattilaisten puheenjohtajuus, Hyvinkää Ringeten varapuheenjohtajuus sekä toimin Kytäjä Golfin hallituksen jäsenenä vastaten junioritoiminnasta.

Viimeiset seitsemän vuotta työskentelin Suomen Kaukalopallo- ja Ringetteliiton toiminnanjohtajana ja tänä vuonna siirryin Almaan Mediuutisten tapahtumayksikköön toteuttamaan sosiaali- ja terveydenhuollon tapahtumia.

Haluan Kokoomusnaisista vahvasti johdetun järjestön, jossa hyvä hallintotapa, avoin viestintä ja säännöllinen yhdessä tekeminen nousevat vahvuuksiksi. Taustoistani johtuen kannustan kaikkia liikkumaan, sillä liikkumattomuudesta on tulossa yksi suurista kansanterveydellisistä ongelmista.

Salla Mäkelä
salla.makela(at)almamedia.fi
sallamakela.net
twitter @makelasalla
facebook @salla.makela
instagram @sallamakela
LinkedIN sallamäkelä

Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisten hallitus 2018

Syyskokos pidettiin Ravintola Kerholla, Tuusulassa. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Salla Mäkelä. Hallituksen jäseniksi valittiin Päivi Immonen, Mervi Rouvinen, Nina Salmela ja Sari Vilén. Järjestäytymiskokous pidetään 18.12.

Syyskokouksessa hyväksyttiin vuoden 2018 toimintasuunnitelma ja talousarvio.

KUTSU: Keski-Uudenmaan Kokoomusnaiset ry:n syyskokous 9.11.2017

Keski-Uudenmaan Kokoomusnaiset ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään torstaina 9.11.2017 klo 18 alkaen Ravintola Kerhossa, Tykkitie 1, 04300 Tuusula. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Laitathan kokousajan kalenteriisi! Ilmoittaudu kokoukseen ja ehdokkaaksi hallitukseen Salla Mäkelä, makelasma@gmail.com tai 040 586 4585

Kokoomusnaisten syysterveiset

Kuntavaalien jälkeen saavutimme hyvän tuloksen luottamuspaikkajaossa. Neuvotteluja käytiin hyvässä yhteistyössä muiden kokoomuslaisten kanssa. Kuntavaalien jälkeen Tuusulanjärven Kokoomus ry aloitti toimintansa.

Yhdistyksemme kuntavaaliehdokkaana olleet jäsenemme saivat seuraavat luottamuspaikat:

• Salla Mäkelä, Hyvinkään hyvinvointi- ja kulttuurilautakunnan jäsen
  • Sari Vilén, Tuusulan teknisen lautakunnan jäsen
  • Nina Salmela, Tuusulan teknisen lautakunnan varajäsen (Sari Vilénin varajäsenenä)
  • Peppi Vilén, Espoon opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan varajäsen
  • Peppi Vilén, Espoon nuoriso- ja liikuntalautakunnan jäsen

Lautakuntatyöskentely on alkanut vauhdilla kesälomista huolimatta. Olkaa aktiivisia, ottakaa yhteyttä tai kommentoikaa yhdistyksemme ja jäsentemme facebook-sivuilla.

Kokoomuksen Naisten Liiton kuulumisia; jäsenmäärät kasvussa!

Kokoomusnaisten jäsenmäärissä on tapahtunut viimeisen vuoden aikana hieno 10 %:n nousu. Kokoomusnaiset ovat olleet aktiivisia valtakunnan politiikassa mm. puheenjohtaja Sofia Vikman on ajanut menestyksekkäästi kokoomuksen perhevapaauudistusta. Aktiivisuus näkyy jäsenmäärän kasvussa.

Kokoomusnaiset ovat aloittaneet Mahdollisuuksien Maailma -tavoiteohjelman uudistustyön. Ehdit hyvin mukaan uudistamaan kokoomusnaisten tärkeää tavoiteohjelmaa. Ilmoittaudu Salla Mäkelälle tai kerro oma ehdotuksesi siitä, miten kokoomusnaisten tulisi vastata tulevaisuuden haasteisiin.

Kokoomuksen Naisten Liitto ry:n sääntömääräinen edustajakokous pidetään 18.-19.11.2017 Oulussa. Yhdistyksemme edustaja osallistuu kokoukseen.

Syksyn tapahtumia:

Sirpa Rydman SyysShow 9.10.2017 klo 18