Toimintaa 2019

Nina Pelkosen kampanja-avaus ravintola Basessa 18.3.2019
Minna Canthin päivän paneeli Tapiolan kirjastossa 19.3.2019
Nina Pelkosen mainoksia Leppävaaran torilla
Ehdokkaat Elina Lepomäki ja Nina Pelkonen sekä moderaattori Marita Johansson Sellon vaalitorilla
TV:n vaali-illan yleisössä Diana Ponkkala, Elina Lepomäki, Aira Samulin, Nina Pelkonen ja Ritva-Liisa Luomaranta.
Turvallisuus-illan puhujat Taryne Kalima ja Petteri Järvinen Ravintola Vistassa

VAALIEN VUOSI

Kahdet vaalit ja niiden kampanjat hallitsivat politiikkaa kevätkaudella.

Eduskuntavaalin varsinainen vaalipäivä oli 14.4.2019. Yhdistyksemme jäsen Nina Peppi Pelkonen oli ehdokkaana Uudenmaan vaalipiirissä. Lyhyen kampanjan tuloksena ääniä kertyi 965, jolla hän ei tullut valituksi.
Kokoomus saavutti 38 kansanedustajapaikkaa, jossa on yhden edustajapaikan lisäys. Kokoomus oli kolmanneksi suurin puolue SDP:n (40 paikkaa) ja Perussuomalaisten (39 paikkaa) jälkeen. SDP muodosti hallituksen Suomen Keskustan, Vihreän liiton, Vasemmistoliiton ja RKP:n kanssa. Kokoomus säilytti Uudenmaan vaalipiirissä suurimman puolueen aseman ja aiemman 9 kansanedustajan paikkamäärän.

EU-vaalien varsinainen vaalipäivä oli 26.5.2019. Suomessa valittiin 14 edustajaa, joista 13 vastaanottamaan paikan ja yksi siinä tapauksessa, että Iso Britannia jättää Euroopan Unionin. Kokoomus sai eniten ääniä ja säilytti 3 paikkaa.

VAALIKAMPANJOINTI YHDISTYKSESSÄ

Joukko yhdistyksen jäseniä osallistui vaalikampanjointiin erittäin aktiivisesti sekä Suomessa että sen ulkopuolella, mm. Fuengirolassa.

Vaalipaneelissa 27.2.2019 esittäytyivät ehdokkaat Mervi Katainen, Elina Lepomäki ja Nina Peppi Pelkonen.  Tilaisuus Espoon Entressen kirjaston Sinisessä huoneessa oli kiinnostava ja keräsi yli 40 osallistujaa.

Vaalikuume nousee -jäsenillassa 21.3.2019 Tapiolan Keskustornissa Nina Pelkonen kertoi kokemuksistaan kriisinhallintatehtävissä ja Janne Tähtikunnas, Espoon Kokoomus ry:n puheenjohtaja, avasi politiikan kuumimpia uutisia.

Vaalipaneeli 12.4.2019 Sellon kauppakeskuksen lavalla useiden ehdokkaiden kanssa oli osa kokoomus-päivää. Paneelissa oli ”Dream Team” Mervi Katainen, Elina Lepomäki ja Nina Pelkonen.

Useiden kokoomus-yhdistysten Eurooppa-iltaan 14.5.2019 Vista-ravintolassa osallistuimme. Tilaisuus oli lukuisten eurovaaliehdokkaiden kampanjatilaisuus.

Olimme mukana Espoon Kokoomuksen vaaliteltoilla, jaoimme esitteitä, toteutimme kampanjamatkoja Espoon Kokoomus ry:n mainosteipatulla pakettiautolla jne. Ehdokas Nina Pelkonen tukijoukkoineen kiersi kauppakeskuksissa, kahviloissa, toreilla ja markkinoilla sekä järjesti useita keskusteluja ja antoi haastatteluja medialle.

YHDISTYKSEN TILAISUUDET JA TAPAHTUMAT

Yhdistyksen kevätkokous pidettiin lauantaina 30.3.2019 Ravintola Kilimissä Tapiolassa ja syyskokous torstaina 10.10.2019 Ravintola Vistassa.

Turvallisuus arjessamme -keskustelutilaisuus 10.10.2019 syyskokouksen jälkeen oli yleisölle avoin. Keskustelun alustajina olivat tietotekniikka-asiantuntija, tietokirjailija Petteri Järvinen ja hälytyskeskuspäivystäjä Taryne Kalima. Tilaisuudessa oli 20 osallistujaa.

Syyskuussa 2019 yhdistyksen jäseniä osallistui Naisten Pankin Kävele Naiselle Ammatti –tapahtumaan.

ALOITTEET

Yhdistyksen jäsenet tekivät aloitteita edustajainkokoukselle.
Mirva Grann: Tuottavuutta ja tasapainoa hyvinvointiin
Mirva Grann: Yrittäjänaisen äitiydestä tehtävä kannattavaa
Taryne Kalima: Vartijoiden ja järjestyksenvalvojien koulutuksen lisääminen, työturvallisuuden parantaminen ja palkkatason nostaminen