Sofia Vikman jatkaa Kokoomuksen Naisten Liiton puheenjohtajana

Pia Hytönen
Edustajakokous
Oulun kaupungin vastaanotto

Viikonloppuna pidettiin Kokoomuksen Naisten liiton liittokokous ja edustajakokous Oulussa.

Puheenjohtajaksi valittiin Sofia Vikman, joka voitti vastaehdokkaansa Pia Hytösen äänin 58-23. Varapuheenjohtajiksi valittiin Wilhelmiina Kukkamo ja Larisa Arminen. Larisa Arminen sai 60 ääntä, Wilhelmiina Kukkamo 56 ääntä ja kolmas ehdokas Pia-Riitta Korvenheimo 44 ääntä.

Liittohallitukseen valittiin Pia-Riitta Korvenheimo, Minna Kyllinen, Raija Lummi, Salla Mäkelä, Marjo Pakka, Malla Rannikko-Laine, Anna-Maija Renko, Marju Sjöstén sekä Jonna Torni-Holopainen. Salla Mäkelä Hyvinkäältä on Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisten ja Uudenmaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja. Hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen valittiin Kristiina Tikkala Auroran Kokoomusnaisista.

Sallalla on pitkäaikainen kokemus järjestö- ja yhdistystoiminnassa. Viimeiset seitsemän vuotta hän toimi Suomen Kaukalopallo- ja Ringetteliiton toiminnanjohtajana ja tällä hetkellä hän työskentelee sosiaali- ja terveydenhuollon tapahtumien parissa Mediuutisissa. Hän on Hyvinkään kulttuuri- ja hyvinvointilautakunnan jäsen sekä varavaltuutettu.

Hänen tavoitteenaan on saada Kokoomusnaisista vahvasti johdettu järjestö, jossa hyvä hallintotapa, avoin viestintä ja säännöllinen yhdessä tekeminen nousevat vahvuuksiksi. Lisäksi hän kannustan kaikkia liikkumaan, sillä liikkumattomuudesta on tulossa yksi suurista kansanterveydellisistä ongelmista.

Oulun edustajakokouksessa mukana olivat Marianne Sipilä Vantaan Kokoomusnaisten puheenjohtaja sekä Sari Vilén Keski-Uudenmaan Kokoomusnaisten varapuheenjohtaja.

Uutinen Kokoomusnaisten sivulla